lagi berapa kg nak capai 55?

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

Ikut La...

Thursday, December 19, 2013

300g

al salam alaykum

aku memulakan semula cabaran diet diri sendiri...

berat bermula pada 14/11/2013 dengan berat 65.9 kg....


aku pun terkejut, korang takyah la terkejut sangat...

minggu lepas, 12/12/2013, berat aku ialah 64.4 kg... so ok la kot sebulan turun 1.5 kg...

tp pagi tadi aku timbang ialah 64.7 kg!


frust aku sbb naik!

aku masih mengamalkan pengiraan kalori, dan kurangkan karbohidrat...


aku berharap sgt kali ni aku berjaya... aku nak dapat 60kg je dulu...

Wednesday, July 10, 2013

Friday, June 14, 2013

Cabaran: Siapa Banyak Turun Kami Belanja Makan (CSBTBM)

al salam alaykum

aku create satu contest sendiri, dgn budak2 ofis dan Miza dan kawannya... tak ramai pun, 6 org je...
takde syarat takde apa... ikut ska hati, janji ada turun... akan berakhir pada bulan 9 nnt, insyaAllah...
harap2 aku tak tumbang...


hari ni berat aku ialah: 62.3 kg...

minggu lepas: 63.0 kg...

alhamdulillah...

mesin threadmill mini aku tu, dok bersandar je tepi dinding...

bila nak mula pun tatau...


Monday, June 3, 2013

Thursday, May 30, 2013

hebat!

al salam alaykum

Dari 61.0 kg... skrg 63.8 kg!

hebat!
hebat!
hebat!

Thursday, March 7, 2013

diet oo diet

al salam alaykum

dah bulan 3... mana nak capai target ni?

makin naik ada laa...

sedih pedih aku sendiri...








Sunday, February 24, 2013

Padan la

Al salam alaykum

Aku baru faham kenapa org buat diet atkins cepat turun. Dan, bila ditinggalkan sekejap, boleh naik semula.

Aku tengok dan perhati, orang diet atkins ni kadang-kadang tak cukup kalori yg diperlukan oleh badan mereka. Katakan keperluan kalori oleh badan mereka 1200 kal, tapi diorg amik sehari kurang daripada tu. sbb tu berat cepat turun.

Dan, bila dah lepas fasa induksi, mereka dah boleh amik carb lebih dari 20g sehari, aku tak ingt berapa.

Dan, bila kantoi makan, ataupun tinggalkan atkins, boleh naik berganda kot.

Ini berdasarkan apa yg aku perhatikan kawan-kawan aku la dan yg aku ikut diet mereka di internet.


Aku pun baru macam berfikir-fikir nak buat atkins, tapi bimbang pulak rasanya





Friday, January 11, 2013

target

al salam alaykum

lupa nak letak target...


55 kg pada 27/03/2013

Thursday, January 10, 2013

Naik

al salam alaykum

ingatkan balik dari jalan-jalan, beratnya turun... dapat la angka 5 kat depan kan?

dia naik pulak jadi 61.6 kg! sedih betul!