lagi berapa kg nak capai 55?

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

Ikut La...

Friday, September 30, 2011

PERS - Sesi Timbangan terakhir - 30/09/2011

Al salam alaykum

hari ini hari terakhir utk PERS...
perasaan:

sedih & gumbira...

sedih sbb dh berakhir, kna diet sorg2 la plak nampak gayanya...

tp aku masuk contest lain plak...

drp PERS, byk yg aku belajar...

sebenarnya, aku terlalu yakin aku akan dapat 55 kg, berdasarkan prestasi semasa bulan Ramadhan.... tp itulah kan... terlalu yakin... bila Syawal menjelma, senang-senang je berat naik dgn mendadak...

terima kasih rakan-rakan PERS semua... anda semua adalah pencabar saya! melihat sendiri bagaimana rakan-rakan berusaha, utk mencapai berat idaman, membuatkan saya rasa saya tidak berseorangan... walaupun kita hanya berjumpa di maya saja...

tahniah kpd mereka yg berjaya turun sehingga 10 kg!

tahniah kpd mereka yg telah pun mengandung!

tahniah kpd mereka yg telah pun dipinang!

tahniah utk kita semua!


berat saya utk dilaporkan pada hari ni ialah:



Puan Penganjur, doa anda makbul!

sebenarnya saya naik penimbang lima kali pagi ni... 

ada sekali dapat 55.3 kg, ada sekali dapat 55.6 kg, dan 3 kali dapat 55.9 kg... so, saya amik 55.9 kg laa...

oh, sy harap hari ini dan seterusnya saya dapat angka 55.0 kg!!
rakan-rakan serumah dan seofis, tanya lagi, nak turun byk mana lg ni? dah tak cantik nnt... ok, sy akan berhenti sampai saya dapat 55.0 kg, insyaAllah... 

tp kalu dpt berat BMI pun ok jugak kan? 52.0 kg... hehehehe... adakah itu target terbaru saya?

pagi ini, di ofis

sapa lg nak buat contest? bitau saya!

sedih ni... minta maaf pada semua, jika ada komen-komen saya yg menyakitkan hati para peserta dan pihak penganjur...

utk Puan Nadia:

PERS MMG TERBAIK!


wassalam

Monday, September 26, 2011

Sesi Timbangan 26/09/2011

Al salam alaykum

Hari ni tak posa, teringat nak timbang awal pagi...

Naik 100g... Sedih!!!

Bila nak menjelma 55.9 kg ni????


Thursday, September 22, 2011

minggu depan???

al salam alaykum

minggu depan ada dua kali penimbangan ke Puan Penganjur?

takut nak menghadapi minggu depan:

1. hari Sabtu ni ada kenduri, rumah terbuka ada 2... aishhh.... kenduri tu takper, yg rumah terbuka ni... kawan suka buat kek yg sedapppppp!!! aishhh....
2. Housemate mintak buatkan nasi dagang... mmg nasi dagang aku takleh nak tolak... aisshhhh
3. 27/09/11, ada jamuan hari raya... menu utama nasi Arab, officemate yg masakkan... dh lama suh dia masak, baru skrg dia dapat buat... cemana ni????

30hb timbang terakhir...

kedudukan skrg, tempat kelima ni... nak kena kekalkan... nak naik no 4, mmg tak boleh laa... nak kena kekal di tangga kelima...

dugaannnnn....

pg td berat naik!! ke salah penimbang ni...

Thursday, September 15, 2011

takutt...

takuttttt!!!!


takut nak timbang... takut berat naik!!!!


uwwaaaaa...

malam ni balik Kuantan....

huhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Monday, September 12, 2011

Sesi Timbangan 12/09/11

Al salam alaykum

Hari Khamis bukak posa kat Burger King

Hari Sabtu dh kat Gelang Patah, sepupu nikah, makan sampai lebam!!!

Ahad, pagi2 sblm subuh dah cirit birit... Time kenduri plak tu... Huhuhu

Berat pada hari ini ialah:

57.1 kg


Thursday, September 8, 2011

Kenapa Nak Kurus???

al salam alaykum

Kawan aku tanya, kenapa aku nak kurus? katanya, bkn aku bila kurus pakai baju fit-fit, ketat-ketat nmpk body pun... pakai baju besar jgk, tutup susuk tubuh...

aiyyaaakkkk... itukan ajaran Islam? menutup aurat dgn memakai baju yg longgar...

hahahahaha.... aku mmg pakai baju besar sejak dari zaman kurus lg... dan baju besar itu sempit bila aku gemuk... sedang2 elok aku suka pakai baju saiz XL, tiba-tiba kena beli XXXL plak...

mujur lg bila dh kecik ni skit, baju saiz M masih lg longgar dgn tubuh aku...

ok, sebenarnya aku takde sebab-sebab tertentu kenapa aku turunkan berat badan...

cuma, aku tak selesa bila berjumpa dengan saudara mara, dengan kawan-kawan lama, diorg akan menegur, kenapa makin gemuk ni? knp makin sehat ni? happy sangat ke?

aku tak gembira, bila mak aku masak sedap-sedap... dan aku makan dengan happynya, dan lepas makan, mak aku cakap, sudah-sudah la tu makan... kurus-kurus la skit...

dan, aku juga tak selesa bila org yg aku rasa umurnya lg tua dari aku, terutamanya wanita yg vogue the vast panggil aku kakak dan makcik... sedangkan hakikatnya, aku yg patut panggil mereka kakak ataupun makcik...

aku juga tak selesa, bila ada org buat kesimpulan yg aku dh kahwin dan punya anak, sedangkan hakikatnya aku masih bujang dan masih mencari, dan masih berdoa...

dan, aku juga tak seronok bila lepas ambil gambar, aku tgk gambar aku, knp aku gemuk? knp pipi aku tembam, knp itu? kenapa ini?

bkn aku kata gemuk itu hodoh, tidak... malah, sekeliling aku, yg berbadan besar, semua cantik-cantik belaka... kerana mereka ada keyakinan diri...

cuma, aku rasa, gemuk itu tak sesuai dgn aku! aku rasa aku hodoh sangat! dah la mmg tak berapa nak cantik... aku hilang keyakinan diri!!

mungkin jugak, aku bukan dilahirkan gemuk, aku bukan dilahirkan tembam... jadi, aku pikir imej besar tidak serasi dgn aku... cukup2 lah aku rasa diri aku gemuk...










Monday, September 5, 2011

Sesi Timbangan - 05/09/2011

Al salam alaykum

Malas nak ckp byk...

Tgk la sendiri...

Minum air banyak dah... Makan pn dh jaga jgk... Tp degil nak naik jgk.. Layankan aje laa



Mujur x nampak no 6 kat depan... Ataupun aku takdirnya kna ikut cakap mak 60 kg sudah laa..

Nak 55kg jgk boleh tak?

Hujung minggu ni balik Gelang Patah.. Aku kena elakkan duduk ngn Paklang, nnt Maklang suh makan je... Nasi kenduri takpe, boleh je buat berlakon aci-jamah-tak-jamah-je-la-kan...

Saturday, September 3, 2011

Kurus - Gemuk - Kurus

Al salam alaykum

Masih lg kat Kuantan... Ni yg malas nak balik Shah Alam ni... Walopun secara hakikinya eidulfitri hanya pada 1 Syawal, tp rakyat Malaysia sambut sebulan... Aku rasa org Melayu sbbnya takde perayaan, so Eidulfitri disambut dgn meriahnya la kan...

Sepanjang cuti ni, yg jumpa aku akan cakap:

"kay dh kurus"

Gitulah lebih kurang maksudnya walopun ayat-ayatnya bermacam-macam...

Tp yg paling menangkap di kalbu:

"sampai tak kenal, dulu gemuk sangat!!"

Huhuhuhu....

Penat aku sengih nak cover perasaan...

Aku ckp kat mak aku, time aku kurus macam papan 10 tahun dulu, takde org ingt pun eh... Yg aku gemuk 3 tahun lepas ramai plak ingt... Takpe laa, yg gemuk tu kan baru lagi, yg kurus tu dh lama sangat...

Aku pergi umah cik zie, dia jahit baju aku dr zaman sekolah sampai la sekarang... Sejarah semua ada dlm buku dia... So ukuran baru kurang 2 inci laa... Cik zie siap pesan:

"jangan nnt naik plak ukuran ni, jaga betul2"

Okess....

Aku hanya naik penimbang pada pagi hari raya... Naik sekilo lepas timbang utk PERS... Aku mmg jangka pun sbb mlm raya semua juadah dh siap utk dingap... Ehehehehe

Sampai ke hari ni aku takut nak timbang, aku bimbang nmpk angka 6 muncul... Harap2 tidaklah...

Aku akan timbang pagi Isnin nnt...

Oh ya, tahun lepas masa p Bandung, aku ada beli baju saiz L, masa tu aku tak cuba pun nak pakai... Bila balik Malaysia, aku try takleh nak kancing pun... Baju L tu nmpk je besar... Tp rupanya lg kecik dr baju saiz M aku... Yg nak citernya, aku dh bleh pakai... Ehhehehehe... Tp x amik la plak gmbonya....

Wassalam