lagi berapa kg nak capai 55?

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

Ikut La...

Tuesday, March 29, 2011

Sesi Timbangan - 29/03/2011

al salam alaykum

mula-mula saya timbang pada hari Jumaat sbb rasa macam badan berat je! berat saya 65 kg! naik tuh!

dalam hati, betul ke penimbang aku ni? takkan la berat sgt!

hari Sabtu mmg niat nak makan Big Breakfast McD, jadi kacau bilau... tp saya teruskan jua... hehehehe... tp lepas tuh round tasik Shah Alam 2 kali, buat cardio kick boxing, pagi semalam timbang dapat 62.9 kg... alhamdulillah! kalau tak, resah je...

tp resah jugak, sbb target nak turun seminggu 1kg... malam td, buat kardio kick boxing lg... tp sebelum tuh, saya makan malam pukul 8.30 pm... sbb ptg semalam sy tak makan apa-apa, kang lapar plak perut... ni la dia! selalu takut lapar...

pagi td timbang... jeng jeng jeng...


berat 29/03/2011: 62.9 kg

berat 22/03/2011: 63.7 kg

jumlah pengurangan: 0.8 kg

skit je kan? sedih... sob sob sob... so takde la reward ari ni...

BMI:


tp, saya pikir ok turun 4kg dalam sebulan... insyaAllah, harap-harap bulan April nnt sy dapat kekalkan target utk turun 4kg sebulan... 

bulan 4 byk cabaran!

minggu ni cuti pergi Kuching... minggu depan dan lagi satu kenduri kahwin adik plak... minggu 23/04 plak, sepupu kawin, kemudian 30/04 nak turun Johor nak jumpa sahabat lama... uish....

semuanya berkisar pasal makan-makan!

panjang pulak kali ni!

8 comments:

aullea said...

tahniah..turun jugak tu kan..! wah gi kch ngan johor best nye mkn-mkn..laksa swk..sedap tu!

Kehelan said...

turun skit je... tp ada la turun gak! tak pi lg melawat kawan-kawan... sat lg time lunch kang...

sy pernah makan laksa sarawak kat Miri, kat padang golf lubang berapa ntah... sedap!

maira said...

congrats kay... 800gram pun turun jugak... alhamdulillah.. mudah mudahan minggu depan turun lagi :)

yannalayola said...

hhaaa.. semoga iman kita kuat melawan nafsu makan....

Kehelan said...

Maira & Yanna... insyaAllah... mudah-mudahn

EZAN IDMA said...

waaa. bestnyeeeee turun

Ummi Ammar said...

bestnya.... kardio kick boxing macam mana ye kay?

Kehelan said...

Ummi Ammar... cuba search kat youtube jillian michaels cardio kickboxing...

kawan sy bg pinjam cd