lagi berapa kg nak capai 55?

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

Ikut La...

Friday, April 28, 2017

1 Syaaban 1438

Al salam alaykum

Berat pagi ni 60.7 kg.

Adoi! Bagus sangat, 2 kg naiknyaaaaaa! Sepatutnya dapat la 58 kg kan?

Kena turunkan juga bulan puasa ni sbb baju raya dah siap. Mokcik Zie amik ukuran baju aku tahun bila pun tak tahu tu... Dah banyak tahun tak pergi ukur...

Mari kita bermula!

Saturday, April 15, 2017

01.kg je!

Al salam alaykum

Mcm takde progress je ni. Dah tengah Rejab ni, masuk Syaaban, kendian Ramadhan. Pastu Syawal InsyaAllah.  Kalau tak dapat turun lagi ni, Syawal nanti takleh makan kuih raya banyak-banyak. 

 

Friday, March 24, 2017

Terkini

Al salam alaykum


Dah dapat semula angka 5 di depan. Mampukah bertahan?

Saturday, December 24, 2016

Diet Telur

Al salam alaykum

Terjumpa pasal diet ni di FB. Pastu terasa nak cuba 5 hari je. 

 

Tapi aku tak ikut bebetul. Banyak jugak yg aku skip. Macam green tea, aku mmg tak beli. Kemudian, aku tetap kira kalori aku setiap hari mesti 1200kcal. 

Bab makan telur begitu saja, aku cuba pada sarapan pagi je. Pastu, aku makan dengan sambal hitam la, sambal sotong la, kicap lagi. Ada aku amik daging kunyit jugak. 

Aku tak makan sayur begitu saja, jadi mmg takde la lobak merah dan timun dalam menu harian aku. Aku gantikan dengan epal hijau. 

Dan utk oat, aku buat overnight oat, guna susu. Dan aku tak pikir aku boleh telan camtu je. Aku bubuh jugak kismis dan jem strawberi. Lambat sungguh nak habiskan oat secawan lepas rendam susu jadi berganda tu hahaaha. 

Akhirnya, tamat 5 hari. 

 


Aku hilang 3 kg. Kalau ikut bebetul, mungkin dapat 5kg kot. 

Hari ni aku dah tak buat dah. Aku nak kira kalori ikut rutin biasa. 

59kg! Menjelmalah dikau!



Thursday, September 22, 2016

Awak nampak berisi la!

Al salam alaykum

Bos aku, En. Monshi speerti biasa akan menimbang berat dia guna penimbang aku. Dan dia tego aku semalam

Kay, awak nampak berisi la. Saya ingatkan sapa td kat mesin potostat tu, rupanya awak. Tengok tudung pink awak tu, lagi la nampak berisi.

En. Monshi jahatttt!

Tapi, aku naik penimbang hari ni, terkejut wehhh!

Baru je dua minggu lepas 60 kg, kali ni 62 kg? 2 kilo dlm masa 2 minggu!!!!

Apa aku makan ni? Uwwaaaaaaaa

Kena masuk geng Haida dah ni, diet dan senaman!

Monday, September 5, 2016

Mari kita bermula semula

Al salam alaykum

Berat hari ini ialah: 60.8 kg

Marilah kita cuba lagi mendapat 57.0 kg